مقالات آرشیو خبر ها
۸ باشکوه!

۸ باشکوه!

بردن 5 قهرمانی پیاپی در سری آ به معنای واقعی یک شاهکار است، اما یوونتوس موکدا آن را در طول یک فرایند مدت دار به دست آورده است.وقتی تیمی موفق است همیشه پایه ای بنیادین وجود دارد.

 

تحلیلی از فابیانا دلاواله ، گاتزتادلااسپورت

 

8 بازیکن بودند که در تمام این سفر همراه یووه بوده اند، هر یک به طریقه ی خودش مشارکت کرده است، در ابتدا تحت هدایت آنتونیو کونته و سپس ماسیمیلیانو آلگری تا بتواند چنین شاهکاری را رقم بزند و به قله ی فوتبال ایتالیا برشان گرداند. ما به هر یکی از این 8 بازیکن و نقشی که در این تاریخسازی عالی داشته اند نگاهی انداخته ایم.

 

جانلوییجی بوفون

 

باورنکردنی است، در 38 سالگی، کاپیتان یکی از بهترین فصل هایش را پشت سر می گذارد. بعد از شکست برابر ساسولو در اواخر اکتیر، بوفون هم تیمی هایش را «نالایق» خطاب کرد و به نظر می رسد آن کلمات تاثیر مورد نظر را گذاشته باشد، چرا که بعد از آن یووه روند شکست ناپذیری اش را کلید زد.

 

نمایش بوفون برابر میلان و فیورنتینا در انتهای فصل شگقت انگیز بود و او در 35 بازی تنها 17 گل خورده است و در فرمی فوق العاده به سوی یورو 2016 پیش می رود.

 

آندره آ‌ بارزالی

 

این مدافع 34 ساله ظاهرا با افزایش سن بهتر می شود، عملکرد بی اشتباهش در این فصل منجر به ستایش بوفون شد تا او را یکی از بهترین مدافعان جهان بنامد و مخالفت کردن با این گفتار دشوار می نماید. هیچ عجیب نیست که ورود او به باشگاه با بردن 5 اسکودتوی پیاپی همزمان شد.

 

لئوناردو بونوچی

 

همین 4 سال پیش بود که بونوچی به وسیله ی هواداران خودی بعد از چند بازی که در آنها شکننده ظاهر گردید، هو شد. اما با مرور سریع به زمان حال، پپ گواردیولا از او به عنوان یکی از بهترین مدافعان اروپا نام برده بود. البته که ستایش گزافی می نماید. او هم در دفاع چهارنفره و هم در دفاع 3 نفره به یک میزان با کفایت است و به میزان قابل توجهی پیشرفت کرده است تا به یکی از ارکان موفقیت تیم فعلی یوونتوس تبدیل شود.

 

مارتین کاسرس

 

با وجود اینکه هرگز خود را به عنوان یک بازیکن ثابت به تیم تحمیل نکرد، اما این بازیکن اروگوئه ای با توجه به اینکه توانایی بازی در تمام پست های دفاعی را دارد و حتی به عنوان وینگ بک هم به میدان رفته، همچنان یکی از اعضای با ارزش یووه بوده است. ناراحت کننده است که نتوانست قراردادش را تمدید کند و با توجه به اتمام قراردادش در ماه ژوئن تیم را ترک خواهد کرد.

 

جورجوکیه لینی

 

وقتی که روزش باشد، کیه لینی توانایی این را دارد که دو مهاجم حریف را همزمان مارک کند. گزافه گویی است؟ شاید، اما با توجه به تسلط و قدرت بدنی که در طول 5 سال اخیر نشان داده است، خیلی دور از واقعیت نیست.

 

در طول این سالها، او از لحاظ شخصیتی رشد کرده است و باعث شده که او خارج و داخل زمین به الگویی بلامنازع تبدیل شود.

 

استفان لیختشتاینر

 

تا 100 سال بعد و شاید هم بعدتر، از این دفاع کنار سوییسی که در سمت راست بالا و پایین رفت و هرگز خسته نشد بیشتر گفته خواهد شد. چقدر به جا بود که اولین گل رسمی تاریخ یووه در یوونتوس آرنا را او به ثمر رسانده است. حس رقابت جویی شدید او بیشتر از کسی ذهنیت قهرمانی یووه می آید و حالا که عدد سنش از 30 فراتر رفته است نشانه ای دال بر افت نشان نمی دهد.

 

سیمونه پادوین

 

«پادوین هیگواین ماست» ، هواداران یوونتوس این جمله را به شوخی می نوشتند. تنها باید به یاد بیاورید که این بازیکن چند پسته و کامل به وسیله ی هواداران یونتوس به عنوان سمبلی از ذهنیت قهرمانی انتخاب شده بود:

 

همیشه حاضر و بااراده و بدون تکروی. او با استعدادترین فرد تیم در زمان بازی نیست، اما هوش تاکتیکی او باعث شده که این بازیکن محبوب علی رغم محدودیت هایش هرگز به سمت درب های خروجی باشگاه هدایت نشود.

 

کلودیو مارکیزیو

 

شاهزاده ی یوونتوس. او در مقایسه با هم تیمی هایش کسی بود که در طی این 5 سال پرافتخار مجبور شد تا از لحاظ تاکتیکی خود را تطبیق دهد. در زمان کونته او یک هافبک سخت کوشِ باکس تو باکس بود که گلزنی هم می کرد، اما حالا کلودیو ریتم بازی را در نقشی عمقی تر دیکته می کند، با این حال اهمیت او کمتر نشده است.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: